הזמנה לתערוכה רקמה

דבר האוצרת

רקמה היא מלאכת יד בה יוצרים קישוט על-גבי בד או מצע אחר,
באמצעות העברת חוט ומחט בתוכו.
אומנות הרקמה ידועה כמלאכת יד מהעתיקות בעולם, כמלאכות מחשבת אחרות,
בהן המפגש בין היד לבין החומר יוצר אובייקטים שימושיים ודקורטיביים,
והיא מושתתת על טכניקות מושרשות ומבוססות.
הרקמה שימושית ורלוונטית גם כיום.
הרקמה התפתחה על חומרים מקומיים, עם חוטים שנצבעו מצמחים מקומיים, ובדוגמאות שייכות לאותו המקום.
יחד עם זאת אנחנו מוצאים הקבלות והקשרים רבים בין רקמות שהתפתחו במקומות שונים בעולם.

התערוכה הזו נולדה במחשבותי לפני זמן רב.
היא נועדה לבחון את היצירתיות במלאכת הרקמה הן מהבט השימוש במגוון חומרים,
והן מההיבט בו היא משמשת ומשרתת עבודות בתחומי אמנות אחרים.
בשנים האחרונות 'דברתי' רקמה וחומרים ביני לבין עצמי וביני לבין יוצרים מוכשרים ויצירתיים רבים.
בשנים אלה הרקמה נוכחת יותר ויותר בחיי ה א-נשים.
העסוק ברקמה חדל להיות התרפקות על מסורת בלבד.
הוא מהווה קרש קפיצה לאפשרויות רבות ואינסופיות,
ולכן התייחד לו מקום רחב בעולם האומנות והיצירה.

למקבץ המגוון כאן שותפים מוחות יצירתיים, אשר הוכיחו שניתן וצריך לצאת מהקופסה
ולפתוח את הראש למקורי ואחר.
והכל אפשרי – ללא פגיעה במסורת, בישן ובשיגרתי-המוכר.

צריך רק להגביה עוף.

הדר מקובר מרום,
אוצרת.

עבודות אמנים

אילה צור
אמנית קרמיקה.
מתוך חיפושיה בעולם הקרמיקה סללה לעצמה דרך המשלבת
בין עולמות ההשראה שלה למקורות השראה בתחומי טקסטיל, צורפות, ארכיאולוגיה ועוד,
דרכה היא יוצרת ומביעה את השפה האישית שלה.
אדמתי (earthly)
הינה סדרת עבודות שנוצרה בהשראת שכבתיות של מסלעים טבעיים הקיימים בארץ.
חומרים אדמתיים בצבעם ומרקמם הטבעי משלבים בתוכם רקמת זהב עדינה ויוצרים מפגש בין צבעים, חומרים ומלאכות יד מסורתיות שבתוכו חבוי קסם.
העבודות נעשות על האבניים בטכניקה ייחודית ונשרפות בטמפרטורה 1220°. שכבות על גבי שכבות של חומר יוצרות יחד טקסטורה עשירה ומרובדת ומוצגות כאדוות מים שתנועתן קפאה בזמן.

איריס עצמון הרדי
אמנית רב תחומית.
התחום העיקרי ביצירתה הוא זכוכית.
ובה היא משלבת צורפות, ציור, טכסטיל, רקמה ומן המוכן.
רקמה הינה תחום אהוב במיוחד ובעת זו הפך מעשה הרקמה לעיסוק מדיטטיבי מבורך.
זכוכית 'רקומה'
הרקמה (עבודת יד) פורקה מכריות ישנות ועוצבה מחדש על מצע שבבי-זכוכית מותכת. שולי הרקמה נרקמו מחדש בתך שליבה.
המצע אליו חוברה הרקמה הינו "שבבי זכוכית" שהותכו בתנור, עד ליצירת מרקם שטוח. שולי הזכוכית חוררו כדי לאפשר רקמת שוליים לעבודה, שוב בתך שליבה וממנו תכים נוספים היוצרים מראה סרוג.
המשטח התחתון ביותר הוא פרספקס שקוף, אליו חוברה העבודה כדי ליצור עוגן ואפשרות תלייה בטוחה.

פרחים "א"  22.5X36.5 
פרחים "ב"  20X34 
פרינצסה    25.5X60 

אסנת רמות
בוגרת בצלאל,
עוסקת בפורמייקה ובחוטים כחומר פיסולי ורישומי.
רוקמת ותופרת על פורמייקה כך שכל קו הוא חוט וכל נקודה היא חור.
ביצירות הנוכחיות בקשה להציג את הרקמה כסוג של קשר בחוטים המייצר הקשר וסיפור.
הפורמייקה כאן היא המסגרת המאפשרת לחוטים להמתח וליצור גריד או שתי וערב שונה בכל אחת מן העבודות. מצד אחד זו מסגרת דקה מאד ובעלת צבע שונה בצידה הפנימי ומצד שני היא מחזיקה בתוכה מתח חומרי.
הדמויות הנרקמות על החוטים גם הן משתנות בעצמת צפיפות החוטים.
בכל יצירה יוצרות הקשר אחר. החוטים נקשרים לתוך המסגרת, שום דבר אינו מוסתר, אין צד יפה או לא יפה.

ריקוד בחוט
דמות רקומה בחוט סגול כלואה בין חוטי זהב היוצרת תנועת ריקוד בתלת מימד
קוטר 45 ס"מ רוחב 15 ס"מ פס פורמייקה תכלת

אשה במלואה
דמות בחוט זהב של אשה בהריון מתוחה בין חוטים סגולים ואדומים
קוטר 45 ס"מ רוחב 10 ס"מ פס פורמייקה ורוד

יחסים
שתי דמויות טורקיז וכתומה מטפסות על חוטים מתוחים ומתקדמות אחת לעבר השניה
קוטר 40 ס"מ רוחב 15 ס"מ פס פורמייקה לבן דמוי עץ

אתי גדיש דה לנגה
מפסלת בעץ, יוצרת מייצבים הבנויים מעץ וממתכת שהחלידה.
נושאי עבודתה הם : ארעיות, זמניות, מעברים, מיניות ונשיות אשר מתורגמים לדימויים שונים כמו סירות על בסיסים לא יציבים, בתים ארעיים, וגופים תלויים באוויר.
בכל תערוכה אתי נותנת לעבודות שלה כיוון יצירתי חדש.

איקס, מיקס, דריקס
רקמה בחוט ברזל. 10X120X60
עם חוט הברזל הפשוט אתי רוקמת על לוחות לבודים סימנים, יוצרת רישומים,
ומחברת אלמנטים תלת מימדיים.

בתיה שני
אמנית ויוצרת בינלאומית,
בוגרת בית הספר המלכותי לרקמה בלונדון, ועוד הרבה לפני כן…
מוטיב הריקמה הפך להיות מרכזי ומהותי במסעותי עם המחט.
טכניקה המוסיפה פן משמעותי לאמנות שלה.

חולצה שחורה רקומה
רוקמת. מילים של רענן פרומן

2 לוחות הברית 100X37

מדפי מתכת חלודים, שנאספו מוטלים ברחובה של עיר סואנת.

מצע ,שקרא להשחיל בין נקביו מחט מושחלת בחוט אדום- ready made.

העבודה מביעה 10 ממאפייני התנהגות אלימה נגד נשים.

דיוקן עצמי
משלב פתקים, פיסות בד וקטעי ידיעות המונחים על מצע של נייר משומש עם שילובי רקמה, מילים וטקסטים.
את כל העבודות מלווה תמונת קקטוס מתוך ספר יפני, שמאגד סוגים רבים ושונים של צמח זה, המאפיין את הצבריות.
4 עבודות בגדלים : 58X49.5 ; 58X52 ; 59X48; 58X48

גנית גולדשטיין
גנית בוגרת בצלאל ותואר שני עשתה ב- RCA בלונדון.
גנית מעצבת טקסטיל המתמחה בפיתוח מערכות בד אינטראקטיביות.
הפרויקטים של גנית מפגישים בין מלאכת יד לטכנולוגיה והמחקר שלה בוחן את האפשרויות
של חומרים הניתנים לתכנות באמצעות הכלאה של כלים מוחשיים ווירטואליים.

מקצב החומר 1.70X1.70
בוחן את מערכת היחסים הדינאמית בין בדים דיגיטליים לבדים מוחשיים באמצעות רקמה אינטראקטיבית הניתנת לתיכנות.
בעזרת הטמעת חוטים מוליכים בתהליך הרקמה התעשייתית ושילוב אפליקציות של מציאות רבודה, המחקר בוחן את תפקידם של חומרים פיזיים במרחב הדיגיטלי ומציע דרכים חדשות שבהן פיתוחי טקסטיל מגשרים בין אינטראקציות חושיות לעולם הוירטואלי.

דניאלה מלר
ציירת, משתמשת בעבודותיה הרבה ברקמה וחוטים.
הציור הינו חלק מסדרת ציורים שצוירו בעת שהות בארה"ב.
דניאלה למדה ציור באקוורל וסקרנה אותה היכולת לחקות מרקמים בטכניקה שרכשה.

ה"מודלים" שלה לסדרה היו תכשיטים ופיסות רקמה שנקנו בשוק הבדואי בבאר שבע אותם דחפה למזוודה לפני הנסיעה.
הקשר של דניאלה לבדים ורקמה הוא מהבית. בחירת בדים תפירה ורקמה היו שפה מאוד מקובלת במשפחת אימה.

הסידרה הוצגה כולה בשנת 1988 במוזיאון לאמנות הבדואים ע"ש ג'ו אלון.

רקמה בדואית עתיקה
צבעי מים על נייר, 1986 
56X76
גודל מסגרת האלומיניום 77X95

הינדה הרבסט
אמנית רב תחומית, ילידת הארץ, מתגוררת בבני ברק.
מורה למורות לאמנות במגזר החרדי.
יש בהינדה תשוקה ובערה פנימית לחומר ולצבע
אותם היא משלבת יחד עם כשרון ומחשבה יצירתית.
עבור הינדה מסורת אפית החלות הוא כחוט המחבר ומקשר בין הדורות, בין העבר, ההווה והעתיד, בין ההוויה של החיים במציאות של מליוני נשים העושות זאת כמותה.

חלה מספרת
אלפי פיסות נייר החלות אוגדות בתוכן את סיפור החלה
עליהן נרקם בחוט זהב 'אשת חיל' שיר המציין ומדגיש את ייחודיות האשה. 

מגילת סתרים
דפי העתיד מגולגלים ואינם מגלים את העתיד להיות.
החוט מקשר ומחבר מחשבות, תקווה, רגשות, עבר, הווה ועתיד
והופך את פיסות הנייר למגילת חיים. 

עלי שלכת
יצירה זו מדמה עלי שלכת הרוקדים ברוח סתווית
אלפי פיסות הנייר הממוחזר מחוברים לעלים ותפורים בחוט,
החיבור בין העלים הבודדים בחומרים בסיסים ובטכניקה החוזרת על עצמה
יוצרים שלם, מארג וחיבור גשמי ורוחני,
ומחברים את כולנו זה לזה בחיבור לדורות.

זיוה אפשטיין
תשוקתה של זיוה לחוטים מובילה אותה, כבר כמה עשרות שנים, בעולם הקסום של אריגה וחוטים.
ומפגישה אותה עם אנשים ותחומים חדשים.
זיוה משלבת אריגת אופנה ואמנות סיב על הנול ומחוצה לו.

תופרת את האדמה
סוף הקיץ, האדמה היבשה בשדה נחרצת בחריצים רחבים ועמוקים.
ידי הולכות בעצמן לתפור ולתקן חריצים אלו
ולהביא מרפא לאדמה הפצועה.
האם אני מתקנת? או פוצעת?
האם התפירה בחוט אדום היא חיבור או צלקת?
35X100X6. קופסאות עץ ואדמה תפורה X3

אדמה יבשה ועליה רקמה

חנה (חני) רוטשילד
חני אומנית fiber רב תחומית ואוצרת המונעת מעבודתה כמטפלת עם נפגעי טראומה תוך שימוש בחומרים מקומיים.
בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל ירושלים, תרפיה באומנות, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית באונטריו קנדה וכיום סטודנטית בתוכנית הבין לאומית לאוצרות בעיצוב בשנקר.
הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בקנדה וישראל.

לעצור את הסחף עבודות בגדלים שונים.
איך רוקמים שיטפון?
תך אדום, נודד, מחורר וחודר אדמה בתנועה
לרגע אוחז גרגירים שדבקו,
מרפא סימנים שטבעו.
חומרים : אדמת סחף יבשה מנחל עשוש בערבה וחוט כותנה אדום.
טכניקה : חירור ידני במים עם מחט רקמה.

יעל בר לב
יעל אמנית רב תחומית העוסקת בריבוי טכניקות.
מתחברת לעבודה המשלבת אמנות מגוונת וקראפט.
יעל עוסקת בנושאים של מגדר וזהות. בעזרת דימויים חוזרים ונשנים ושילובם ברישום, בפיסול ובמייצבים היא יוצרת דיאלוג בעולמה הפרטי עם שברי זכרונות אישיים.

Homelace
העבודה בתערוכה נוצרה כתגובה על מצב ביניים חדש, עזיבת הבית בו חייתה יעל עם משפחתה 40 שנה בעוד ביתם החדש בבניה.
יעל עובדת כמצע על תוכניות בנייה ותוכניות עבודה מהן היא גורעת ומחסירה את צורות התחרה ואת זכרונותיה האישיים, תופרת ורוקמת את רבועי הלבנים לבניית הבית החדש.
העבודות נעשות באופן ידני וסיזיפי. פעולות הרקמה אשר בדרך כלל מסמלות בעיניה פצע, חיטוט והתיחסות למלאכות היד בהן עסקו לרוב נשים, משמשות אותה, הפעם, לבניה חדשה ולאופטימיות.
54X36 כל יחידה, והעבודה מורכבת מ 20 יחידות כל יחידה 1200 ₪, 2 יחידות 2000 ₪

יעל ספיר
יעל, מעצבת טקסטיל עם התמחות בטכנולוגיות טקסטיל, חוטים, סיבים ואמנויות טקסטיל,
מחברת בין המקצועיות שלה והעולם והסביבה בו היא חיה, בטבע השופע באזור מגוריה בגליל המערבי.
יעל כאמנית מחברת בין טבע, טקסטיל ותרבות.
יעל אוספת את העלים ברחבי העולם, ובעיקר באיזור מגוריה, אזור של צמחיה ירוקת המשקיף עד לים הכחול.
כל עלה עובר תהליך של ניקוי, שטיפה וייבוש.
התאמת צבע וסוג החוטים והחרוזים, כמו גם התאמת המחט, נעשים מבלי לפגוע במארג העדין של העלה ולהגיע להתאמה מרבית בין החומרים.
במעשה הרקמה, העלה הנבחר, מני רבים, מקבל חיי נצח ומזמן התבוננות על המקום המיוחד שכל פרט תופס בעולם.
יעל מבקשת לתת מקום של כבוד להתבוננות, לעורר השראה. לשים פיסת טבע במרכז הבמה, לתת לה תשומת לב, להעצים אותה ולהזכיר שלכל דבר שנברא ומגיע לעולם יש מקום וייחוד משלו.

עלה ניצב
עלה רקום עם חוט כותנה גולמית
ריקמה עבודת יד
ממוסגר עם זכוכית מוזיאלית שמונעת השתקפויות וחוסמת חדירת קרני אור

נגיעות של טל
עלה רקום עם חוטי כסף וחרוזים
ממוסגר בזכוכית מוזיאלית מונעת השתקפויות וחוסמת חדירת קרני אור


סתיו במלוא הדרו
עלים רקומים ברקמה חופשית במכונת תפירה על בסיס של בד נמס
ממוסגר 25X25 

ארבע כיווני אויר
עלים רקומים בעבודת יד ובריקמה חופשית במכונת תפירה
ממוסגר 25X25

תחרה ועלה
עלה טבעי רקום בחוט לורקס נחושת ושחור. רקע תחרה רקומה ותפורה לעלה ברקמה חופשית במכונת תפירה 

זיכרונות מפעם
חוט כותנה סרוג בסריגת יד קרושה. רקום ומחובר לעלה אמיתי בעבודת יד

עלה עם אורנמנט שחור לבן
עלה אמיתי רקום בעבודת יד מחובר לבד כותנה גולמי רקום ביד ובמרקמה חופשית במכונת תפירה

רגש
עלה אמיתי רקום בחוט לורקס מוזהב. רקע רקמה מחוט לורקס על בד

יעל רביד
STYLE THERAPY DESIGN
העשייה והסגנון הייחודי של יעל רביד מעצבת ויוצרת רב תחומית , הם פרי שילוב חומרים והתמחויות מגוונות.
יעל מתמחה בעיצוב פנים, אופנה והנעלה, תכשיטים ותאורה, וביצירה שלה משלבת את כל העולמות.
התוצאה היא יצירה מעוררת מחשבה.
בתערוכה מוצגת 'יחסים', קולקציית טבעות יוניסקס, העשויות מכסף, פליז, אלומיניום ועור משולבות בתכי רקמה בסיסיים המאזכרים אותיות, שפה, קשר.
עבודת הצורפות באמצעות שילוב בין החומרים השונים, נותנת ביטוי ליחסים ולחיבור בין החומרים, ליחסים בין אנשים, לטקסים, למעברים ולשינויים שחלים ומתהווים.
בכל טבעת טמון וטעון זיכרון לאבן דרך.

מירי אברמסון
מירי אמנית רב תחומית,
מציירת, עובדת בנייר ורוקמת המון.

פסלי קרמיקה רקומים
ידיים רקומות באין ספור מספרים.
קונוטציה שואתית

שמלות כלה
שקיות ניילון של קניות היוו את חומר הגלם לעבודה.
שימוש בחומרים שהיו להם חיים אחרים תמיד היוו לגבי מירי מקור משיכה ואתגר.
החומרים מספרים את סיפור העבר ועליהם מירי בונה חיים וסיפור חדש.
4 עבודות, כ"א 34X45 

מסננות רקומות
מסננות הן כלים בנאליים שנמצאים בכל מטבח, הרשת שלהם מבקשת רקמת צלבים.
צורתן המעוגלת מתאימה לגוף הנשי והרי לכם ציצים מפוארים מכל הסוגים.

חיה דמיונית רקומה

רונית אגסי
אמנית רב תחומית.
הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם.
הרמזים העדינים לחייה האישיים של האמנית טמונים בעבודות.
עטופים כמעט תמיד בנרטיב מקביל לנרטיב הכללי ואף האוניברסלי וביחד עם אזכורים מן ההיסטוריה הקלאסית ומתולדות האמנות המערבית משמשים מפתח להבנת עולמה.
הרקמה בשביל רונית היא הולכה של חוט כקו או תוואי שמסמן דרך מכאן לשם וגם כפוטנציאל לפרימה ולשיבוש של אותו הקו/דרך.

ציפור גן עדן
פירוט חומרים : שלד מטריה ישנה, מגני שמש משומשים רקומים בחוט, מגזרות חיילים עשויים מדפי נייר נחושת

רועי הסנס
היצירה בדמו של רועי אשר נולד לבית מלא ביצירה רב תחומית.
בעת שנת שרות החל רועי לעסוק בנגרות בקבוץ צובה.
ובזמן שרותו הצבאי נחשף לחריטה בעץ .

לעבודות של רועי אין תכנון מראש, הכל בא ויוצא מן הלב ומן החומר.
העץ הוא הבסיס המאפשר יצירה ורועי, באומנותו, הופך את ה'פגמים' לחלק משמעותי בעבודתו.
העבודות של רועי, בעצים כמו זית, סיסם הודי ואראוקריה, משלבות טכניקה של חריטה בעץ,
עם חוטים מסוגים שונים.

כלי עץ

רותי שומרוני
אמנית רב תחומית ותיקה.
עוסקת בקרמיקה, בנייר ובטקסטיל.
הציגה בתערוכות בארץ ובעולם.

ללא כותרת
'נכנסתי למעבה הרקמה בתוך מסגרות של רשתות קבועות.
עניין אותי מה קורה בתוך חלל הרקמה, מהן ההתרחשויות שם.
מצאתי טקסטורות המשמחות את הלב'. כך מתארת רות.
החומרים שנבחרו לעבודה הם חומרים בהם היא משתמשת בעבודותיה,
חרוזי קרמיקה, חוטי ברזל חלודים, נייר קוזו וצמר.

רינת גוטליב יפרח
רינת מציירת.
מעולם לא תפרה או רקמה. גם לא למדה איך.
אחותה הבכורה היתה זו המחוברת למלאכות אלו.
עם מותה של האחות, לפני קצת יותר משנה,
התחברו החוט והמחט לאצבעותיה של רינת,
באופן שאינה יכולה להסביר, והחלו לצייר קווים וצורות על משטחי העבודה שלה.
רינת עובדת על תיונים משומשים המסמלים עבורה את כתמי וקמטי הזמן.
התיונים בצבעיהם המקוריים,
באמצעות ריבודם היא משחקת עם האור והשקיפות.
החוטים הינם חוטי תפירה בצבעי התה, נוכחים-נפקדים, נכנסים ויוצאים מתוך חייה,
חופשיים לנוע ולצאת מהמסגרת.

כמו עלה שביר ודק המתמוסס באויר
61X53 

לכרוע תחת הנטל
35X60

מחושך לאור
23X46

מעלים זכרונות
34X70 

התרוממות רוח
54X50

שריגים
35X61 2200 ש"ח

שילה אורינגר
אמנית, יוצרת בטכניקת האסמבלאז'
(טכניקה אמנותית של יצירת אובייקט תלת-ממדי מחיבור של חפצים שונים)
עם חומרים נטושים.
בתהליכי היצירה היא מטמיעה משמעות ואנרגיה חדשה בחומר הנטוש.
עבודות הרקמה ביצירותיה אינטואיטיביות.

דוהרת
רקמה בחוטי כותנה על מסננת שמן מברזל חלוד, קוטר 55,
שורש מיובש, סוס פלסטיק מצופה זהב 24 קראט

מתבוננת
תבליט על מכסה חלוד, נייר רקום בחוטי כותנה וחוט זהב, השכמיה מבד טבול בבטון קוטר 70 סמ 

נעלים אדומות
פרוסת עץ גולמי, נייר מאויר ורקום בחוט כותנה, ונצנצים שחורים 

בדואית
מכסה חלוד, רקמה בדואית וחוט זהב 

תאיר חיטרון
אמנית רב תחומית.

בשנים האחרונות עובדת בתחריט, בחומר קרמי, ברקמה ואריגה, הן באופן נפרד בכל תחום והן בשילוב בין התחומים.

תאיר נחשפה מגיל צעיר למלאכות, בשל עיסוקי אמה ומלאכות אלה הפכו לחלק מה DNA שלה, אלא שהיא משתמשת בטכניקות באופנים פחות 'מקובלים':
רוקמת על משטחים ואוביקטים שונים, משלבת רקמה ואריגה בעבודה בחומר קרמי ומשתמשת בטכניקות שונות כדי להטביע ולהדפיס רקמות, תחרות
וחלקי לבוש שמצאה בעזבונה של אמה.
זכרונות הילדות מהווים חומר גלם משמעותי בנושאי עבודתה ומובילים לנושאים של זכרון ושימור, אובדן וגעגוע התפוררות והתבלות.


רקמת חיבור

דיפטיך. רקמה במגוון חוטים, משי, פשתן, כותנה, על מדפים ישנים מברזל (תוצרת 'הארגז')
20X82 כ"א. גודל כולל 45X82

stitch.it.on
החיים שלצד הגרפיטי (או ההזדמנות שמעבר לספריי) Life beyond the spray paint
הרוקמת האנונימית, אמא, בת זוג, עובדת בתעשית ההיי טק שנים רבות.
אוהבת טקסטים, קראפט ואומנות רחוב.
ה'רקמהפיטי' בקעה ממנה עם תחושת המחנק של התקופה האחרונה. הרבה דברים רצו לצאת
מהבטן והיא התחילה לכתוב אותם ברקמה כי לא יכלה לשבת עוד שעות מול המחשב אחרי יום
עבודה.
וכך היא מספרת :
'אני רוקמת את הטקסטים שלי על פיסות בד, כמו דגלונים. עובדת בעיקר בערב או בלילה.
מרגישה איך תהליך העבודה קושר אותי אל החוט, אל המחט, אל הבד.
אני אוהבת את המגע. אוהבת את השונות בין צידו הקדמי לאחורי של כל דגל-בד.
ואז אני יוצאת לטיול בעיר עם כמה מהדגלונים, אלו שרגשית אני כבר יכולה לשחרר.
אם אני רואה פינה שמתאימה, אני נעצרת לתלות. נהנית מהאפשרות ליצור דיאלוג עם העולם
שמעבר אלי ומתרגשת מהחופש שהאנונימיות מאפשרת לי.
הרבה דגלונים נעלמים מהקירות. יש מי שחושק ומתאמץ להוריד.
הייתי רוצה להציץ על מסעו של דגל אחרי שהוא נתלש מהקיר ומצטרף אל מישהו אחר. באיזשהו
אופן זה קושר אותי אליו'.

כאוצרת, המפגש שלי עם הדגלונים היה ממש לאחרונה.
ההזמנה כבר היתה מוכנה, הפרסום הראשון של התערוכה יצא לאור ו…
ובכל זאת, בחרתי 'להוציא לאור' את היצירתיות המתפרצת הזו.
בסופו של דבר 'כולנו רקמה אנושית אחת'.

הדר מקובר מרום,
אוצרת.