הזמנה
דבר האוצרת
אומניות ועבודותיהן
אדית הרן
קונקטום, 2018
מיפוי המוח האנושי (Human Connectome Project) הוא אחד האתגרים החשובים ביותר של המאה ה-21, המיועד לסייע בהבנת תפקוד המוח, ובאפיון הקשרים בין תאי העצב (נוירונים) והשפעתם על התנהגות האדם. עבודה זו היא אינטרפרטציה של תמונת MRIהמתארת את הקישוריות במוח, שהופקה במסגרת פרויקט הקונקטום.
באמצעות השימוש בחוטים המחשתי קישוריות ייחודית זו.
בדי באטיקים (Batiks) וחוטים מסוגים שונים אשר רובם נצבעו בעבודת יד
חוברו בעבודת יד בטכניקות של אפליקציה, תיפורים ורקימת חוטים בשיטת מונח ומאוחז.
אתי גדיש דה לנגה
מארג
יצרתי מייצב שהוא מארג של כח – עשרות סירות על עמודים.
הסירות שלי עשויות מעץ פאולוניה אותו אני מעבדת בסגנון מינימליסטי. הסירות נושאות עליהן את הגיל והזמן שמתכלה ומתבלה. בכל סירה משולבים ברזלים ומסמרים חלודים הנעוצים בתוך העץ הרך ויוצרים ניגוד, כמו האין והיין, זכר ונקבה.
הסירות שלי משלבות את הרכות הנשית של העץ עם הכח והעמידות של הברזל החלוד ומדברות את המסע המשותף של כולנו ואת זה של כל אחד ואחת מאתנו בנפרד.
בתיה שני
רקמת חיים, 2020-2021.
החיים התקימו בבגדים שנשמו בהם, ועתה הרקמה מאפשרת לחוט החיים להמשיך ולפעום בבגדים המשומשים
על חזית הבגדים המשומשים מתרחשת ריקמה של דימויים מלווים בטקסטים,
עבודת טלאים וקולאז' באמצעות חיבור פיסות שאריות בד.
מופע חזותי בחוט ומחט, העלאת זכרונות ומחשבות, שזירת אמירות וקטעי שירה.
הבחירה נעשית תוך כדי הליך העבודה, ישירות על הבד, ללא הכנה מקדימה.
העבודות נוצרו ונרקמו תוך כדי ובמהלך הבידודים והסגרים בעטייה של הקורונה.
גליה חי
רקמה על בד, 2019
בנין
מבוסס על צילום של אדוארד מהומה
בנין, שנות השישים של המאה העשרים
רמאללה
רקמה מבוססת על צילום של מוחמד מוחייסן
רמאללה, מחנה הפליטים אל-אמערי , יולי 2009
מראם בת חמש
רקמה מבוססת על צילום של וויסאם נאסאר
עזה, 2018
מיסיסיפי
רקמה מבוססת על צילום של אודורה וולטי
מיסיסיפי, שנות השלושים של המאה העשרים
הגן של דוריס
רקמה מבוססת על צילום של גליה חי
תל אביב, 2018
דורית נחמיאס
כִּכָּכָה, 2020
רישום סינר לפעוטות על בד קנווס.
דורית אמנית רב תחומית,
החומרים והטכניקות בהם היא משתמשת מתקשרים לרוב עם מצבים ואזורי נפש חמימים, נוסטלגיים, אינטימיים.
בעבודות היא הופכת את היוצרות, תרתי משמע, וצובעת מצבים אלה בהומור קל, לעיתים במלנכוליה או בחרדת הפרטים הקטנים האכזרית, המאופקת, המנוכרת, המלווה בקריצה למשפט "כי ככה".
דורית נחמיאס
זֶה כֵּן קָשׁוּר וְלֹא, 2019
הרישום בעטים צבעוניים על כרטיסית קרטון
בא להתחקות אחר עבודת מקרמה
דורית נחמיאס
לְהִתְגַּעְגֵּעַ מֻתָּר, 2020
רישום בעט ולק צפורניים על נייר כותנה של שמלה
מבוסס על תוכנית סריגה בטכניקת קרושה
דורית נחמיאס
מַשָּׂא וּמַתָּן עָדִין, 2020
רישום בעט על נייר כותנה
סוודר בסביבה שהיא ספק חסרה, ספק מלאה
דורית נחמיאס
צִפּוֹר פָאקְמֶן, 2016
רישום אפודה לילדה בעפרונות על נייר שעווה
דורית נחמיאס
עָשִׂיתִי שֳׁרָשִׁים, 2020
רישום בעטים צבעוניים של מפת שולחן על נייר פרגמנט
מבוסס על תוכנית סריגה בטכניקת קרושה
דורית נחמיאס
חֲגוֹרָה סרוגה, 2019
רישום בעפרונות ופחם על מפית שולחן מכותנה
דורית נחמיאס
חֲגוֹרָה סרוגה, 2019
רישום בעפרונות ופסטלים על מפית שולחן מכותנה
חבצלת הרמתי
יחסים, 2021
אריגה ידנית בצמר שזור וסיבים
האריגה – פעולה מדיטטיבית רבת עוצמה הנעשית בהשחלת הערב בשתי המתוח,
פעולה היוצרת עולם חדש, ויכולת ליצור יש מאין, הבסיס לקיומנו.
חואני מוקמל
דרך החוטים, 2021
רקמה ידנית על משטח עץ
סיבים הם אמצעי תקשורת שעובר בין דורות במשפחתי.
הם נכחו בילדותי כשביליתי לצידן של מכונות אריגה תעשייתיות במפעל הטקסטיל של אבי,
והם נוכחים כיום ברגעים שאני סורגת לנכדיי.
אני אורגת זכרונות, יוצרת קשרים ורוקמת מחשבות.
המקור לכל עבודה שאני יוצרת נמצא באחת מטכניקות העבודה המסורתיות להן אני נותנת פרשנות חדשה.
חוה קציר
מחשבת מסלול מחדש, 2021
בתקופה בה המציאות השתנתה ללא הכר, הבדים, הסיבים והחוטים היו לי למזור.
מצאתי חשיבות גדולה לתחושה בה בעשר אצבעותי אתפור וארקום את חיי לדרך חדשה.
בדים צבועים ביד (ציאנוטייפ, שיבורי, בטיק), קולאז׳ קריעת בדים, תיפורים במכונה וביד.
אומנית טלאים, בעלת סטודיו ומורה, מציגה בתערוכות בארץ ובעולם.
יעל בר לב
פסנתר כנף, 2021
לפרוש כנפיים, לעוף על כנפי הדמיון, להתעורר עם תקווה וחלום אך בו בזמן להיות קשורה בחוטים מבלי יכולת להתרומם.
טכניקה מעורבת: רדי מייד עץ עם מסמרי פלדה, חוטי ברזל, נייר פרגמנט, חוטי רקמה, עיסת נייר
מיכל יערי
איימי [ויינהאוס] אהובתי, 2020-2021
עבודת הרקמה הכניסה אור רב לחיי היצירה והאומנות שלי.
את האור והצבע הכנסתי לתמונה ספציפית אחת של איימי וינהאוס,
ממנה נוצרו גרסאות רקומות שונות לדמותה.
מירי אברמסון
ציפורים, 2020-2021
רקמה על בד בהשראת Mies Van Hout
הַפָּנִים שֶׁל סָבְתָא כְּמוֹ רֶשֶׁת חוּטִים,
כָּל קֶמֶט הוּא חוּט, הֲמוֹנֵי קְמָטִים…
אמנית רב תחומית, בשנים האחרונות יוצרת בעיקר בבדים וחוטים
בטכניקות מגוונות, ועוסקת בזכרונות ובנוסטלגיה.
ניצה יפה
כדים בהשראת רקמת תחרה
כד מהווה דימוי מרכזי בעבודתי, בנוי מחוליות היוצרות ספירלה סביב חלל שמדמה כד.
ייחודי לסדרת כדים זו המרווחים בין חלקי "חוטי החומר" יוצרים מרקם דמוי תחרה,
מחווה לצווארוני התחרה הלבנים שתפרה אמי לשמלותיה.
אני אמנית רב תחומית, ואמנית קרמיקה. רואה את העבודה שלי כקטע מהספירלה של כלל העבודה הקרמית לאורך הדורות
נצה יפה
אמא
אמא חיברה מחדש כפתורים לבגד, תפרה, רקמה, סרגה
והכינה עבורי בובת סמרטוטים לשמחני.
לזכרה, ארזתי את הזיכרונות האלה בחוט צבוע בכל צבעי הקשת.
רות שומרוני
עלים נושרים, 2019-2020
אני בדיאלוג מתמשך עם אורגות השטיחים הבדואיות בלקיה.
אני יוצרת מיצבים בטכניקות סריגה וקשירה מצמר השטיחים שמכינות הבדואיות בדרכן המסורתית.
שרה בילו
אני אמנית ומעצבת טקסטיל.
סדרת העבודות "Structures" שואבת השראה מהטבע ומהתפתחות הטכנולוגיה.
בעבודות נעשית חקירה של האפשרויות הפיסוליות הנוצרות מקשירת חוטים
והיחסים בין טכניקת המקרמה שהיא גברית במקור
לבין התוצר הסופי המשמר בו את תנועת היד החופשית, הרכה והנשית.
איריס, 2020
הלב של טפיטי, 2020
גלגל החיים, 2020
טוטם, 2020
ביזון, 2020
תמר חדד
מושכת בחוטים?!, 2021
אמנית יוצרת בחוטי ברזל
עומדת ומהרהרת על הכביסה שתלויה על החבל, הכלים, הניקיונות וריבוי המשימות.
ערבוב מסחרר של ציפיות ושאיפות לעומת המציאות.
שואלת את עצמי – "האם אני מושכת בחוטים, או שהחוטים מושכים אותי?"
הפרשנות שלי למושג "מושכות בחוטים" מורכבת, מתעתעת.
ובתוך הסחרור, העומס והקריסה תחת הנטל, מתקיים בשקט מעשה האומנות.
המשיכה בחוטי הברזל.
עבורי זהו רגע ההתעלות. קרן האור הפרטית שלי.
פוסטים על התערוכה
המושכות בחוטים
נשים, מושכות בחוטים. תרתי משמע. בעיקר כשאנחנו לוקחות לעצמנו את הזכות למשוך, למשוך בחוטים. בחומר – באמצעות ועם החוטים אנחנו בוראות עולמות שלמים. ובמעש –
זרעי תערוכה או איך הכל התחיל
יושבת בשמש אחרי חיסון ראשון. מהרהרת בשקט שישתרר לי בראש ובחיים בימים של סגר (לא מהודק), של חיסונים שתכף ישחררו אותנו מהעול הנורא. טלפון מחברה